Posted on

Guinot – Az angol királyi család kedvenc kozmetikai márkája

A Guinot története több mint 50 éves múltra tekint vissza, 1963-as alapítása óta az egyik legexkluzívabb márkává nőtte ki magát. A ma már Guinot Paris néven ismert márka az 1965-ben bemutatott, egyedülálló Hydradermie kezeléssel robbant be a kozmetikai iparba,  különleges, precízen megtervezett kezelései azóta is nemzetközi tekintélynek és elismertségnek örvendenek.

A Guinot ma Franciaország első számú szalonmárkája, de az Egyesült Királyságban és Írországban is piacvezető szerepet tölt be. A brit királyi család tagjai is Guinot szalonokban szépülnek, kezelései 70 ország 11.000 szalonjában érhetőek el.A szalonszolgáltatások mellett természetesen gondoltak az otthoni bőrápolásra is, lakossági kiszerelésű termékei kozmetikusoknál, ill. webshopokban vásárolhatók meg. A márka arc- és testápoló, gyantázás utáni, valamint fényvédő és különleges férfikozmetikai készítmények széles skáláját kínálja. Csakúgy mint a szalonkezeléseket, a Guinot termékeket is professzionalizmus és aprólékos kidolgozottság jellemzi, a krémek összetétele tudományos kutatásokon és klinikai teszteken alapszik.

A kezdetek

A Guinot gyökerei az 1920-30-as évekre nyúlnak vissza, az alapító vegyészmérnök René Guinot ekkor kezdett bele bőrápoló és bőrtisztító termékek kikísérletezésébe. A bőrápolást tudományos szemszögből közelítette meg,  melynek köszönhetően forradalmian új felismerésekre jutott. 1930-ban érte el az első áttörést, amikor felfedezte, hogy az arctisztítás kiemelkedő fontosságú a bőrápolásban, hiszen a hatóanyagok a megtisztított felületen könnyebben szívódnak fel és a bőr mélyebb rétegeibe jutnak el.

Guinot az elkövetkezendő évtizedekben 50 különböző aktív hatóanyagot azonosított, amelyek a különböző bőrtípusok ápolásához szükségesek. Emellett rájött, hogy elektromossággal fokozni tudja a krémekben lévő anyagok hatását, amelyek így intenzívebb bőrápolást tesznek lehetővé. René Guinot ezen újításait először a felesége párizsi kozmetikai szalonjában tesztelték sikerrel, az elégedett vevői vélemények pedig más szalonok érdeklődését is felkeltették. A növekvő igények kielégítésére Guinot céget alapított, a franchisehoz kezdetben 22 szalon csatlakozott.

Guinot töretlenül dolgozott új receptúrák és kezelések megalkotásán, figyelme egyre inkább az ionizációs technikák felé fordult. Ebből született meg 1965-ben a 90 perces Hydradermie kezelés, amely egy több lépésből álló, ionizációt is magában foglaló, fájdalommentes arctisztító kezelés. Az ionizáció hatására a hatóanyagok sokkal mélyebbre hatolnak a bőrben, mintha csak a hagyományos, manuális masszázzsal juttatnák be.

1972 – Középvállalatból globális cég

A Guinot kezelések és termékek népszerűsége folyamatosan nőtt, a növekvő igények kiszolgálása terjeszkedést igényelt. 1972-ben Dr. Jean-Daniel Mondin, egy fiatal kémikus vásárolta meg a René Guinot céget. Mondin vezetésével a cég fokozta az ipari termelést és a fókuszt a nemzetközi piacokra irányította, helyi forgalmazókból álló hálózat kialakításával növelte részesedését a kozmetikai iparágban. Kozmetikusok speciális képzésével és a csak szalonokban vásárolható Guinot termékekkel formálták a márka imázsát exkluzívvá.

A 70-es évek végén a cég piacra lépett a Mary Cohr kozmetikai termékcsaláddal, amely fokozatosan alakult át a Guinothoz hasonló szalonkezeléssé, amely a hangsúlyt az illóolajok használatára fektette. A Guinot és Mary Cohr márkák egyre növekvő elismertsége és kedveltsége lehetővé tette új, amerikai és ausztrál piacok meghódítását. 2000-re a cég már a világ 70 országában képviseltette magát.

Újítások a 21.században

A Guinot cég a 2000-es évek elején új kozmetikai kollekciót dobott piacra Master Colors néven. Ez a bevezetés lehetővé tette a Mary Cohr brand újrapozícionálását, amely az illóolajok és aromaterápia oldaláról közelítette meg a bőrápolást.

A növekvő eladások szükségessé tették a Melunben található gyárterület növelését, amelynek gyártó és tároló kapacitása 14.000 m2-rel bővült 2003-ban.

Az új évezred egyik újítása a Hydradermie kezelése feltuningolása is, a Hydradermie Lift már nemcsak kizárólag a tisztításra fókuszál, hanem hangsúlyt fektet a bőrfeszesítésre is.

Ezt követte a forradalmi TechniSpa anti-cellulit, karcsúsító testkezelés, majd 2009-ben jött az Epil Smart szőrtelenítési technológia.

2010-ben bemutatták a Time Logic Night Age Serum-ot, amely már az első használat után látványosan megfiatalítja a bőrt és fokozza ragyogását.

2011-ben jelentkezett a Guinot a Hydradermie továbbfejlesztett változatával, a dupla ionizációs kezeléssel, amely lehetővé tette a hatóanyagok jobb felszívódását, valamint az arc mellett a szemkontúr és a nyak kezelését is.

2013-ban debütált a Soin Hydraclean kezelés, amely mélytisztítással és relaxáló masszázzsal varázsolja újjá a bőrt, különös tekintettel a T-zónára.

A fentiekből is jól látszik, hogy a Guinot a professzionális bőrápolás egyik élharcosa, töretlenül azon munkálkodik, hogy innovatív technikákkal segítse bőrünk egészségének és fiatalságának megőrzését.